A Heineken sör és a Mecca Cola – Meg a Farkasok völgye II

Akik azt hiszik, az önkényuralmi jelképek betiltásával egyformán „jár rosszul”  a vörös csillag és a horogkereszt, súlyosan tévednek.

Akik azt hiszik, az önkényuralmi jelképek betiltásával egyformán „jár rosszul”  a vörös csillag és a horogkereszt, súlyosan tévednek.

Az önkényuralmi jelképeket egyébként semmi értelme betiltani. A világon jóval több ország van, ahol ilyen tiltás nincs – Egyesült Államok, Kína, az európai országok legtöbbje -, mint ahol van.

De ez csak az egyik érv. Van a tiltás ellen felhozható másik, mégpedig specifikusan a hazai viszonyokra vonatkozó érv is.

Ez pedig az, hogy míg a horogkereszt tényleg eltűnik, illetőleg annak közszemlére tétele büntethetővé válik, a vörös csillag marad.

Így az ultraliberális Hollandia undort keltő címkével forgalomba hozott termékén, a Heineken sörön.

Felmerülhet a kérdés: miért nem tiltják be a Heineken sör importját?

Már halljuk a választ: mert az unióban ilyet nem lehet megtenni, hiszen az az emberek, az áruk, a szolgáltatás és a pénz szabad áramlásán alapul.

Tényleg?

És hol áramlik Magyarországra a Mecca Cola?

Holott már 2002 óta a piacon van. A Franciaországban alapított cég – amely azóta már Dubaiba tette át székhelyét – termékei 64 országban vannak jelen. Kaphatók egyébként Belgiumban, de az Egyesült Államok és Kanada egyes részeiben is.

Nálunk nem.

Hogy miért nem? Egy picinyke felirat miatt. Ugyanis a kólásdobozon az áll, hogy a cég nyereségének 10 %-ával az Izrael által megszállt palesztin területeken lévő iskolákat segíti. További 10 %-át egyéb humanitárius célokra fordítja.

A Mecca Colát nálunk a nagykereskedők valahogyan nem akarják forgalmazni. Ha rákérdeznénk, egészen biztosan azt a választ adnák rá, hogy nincs rá kereslet. Ha megkérdeznénk, végeztek-e piackutatást, valamivel elütnék a választ.

Arra sincs „persze” kereslet, hogy olyan filmeket mutassanak be nálunk, mint a török Farkasok völgye 2011-ben elkészült folytatása, amely Palesztináról szólt.

Nyilván a hazai kóla- és filmmogulok lelki szemükkel mindkét terméken horogkeresztet látnak. És az ő vízióik megkérdőjelezhetetlenek.

Egészen addig, ameddig egy bátor kereskedő elkezdi a Coca és Pepsi Cola vetélytársát árulni.

Garantáltan nem fizetne rá. Ami ismét csak azt mutatja, az emberiség igazi mély áramlatait nem a pénz és a nyereség iránti vágy hajtja. Az csak a felszín.

Ahogyan Irakot sem az olajáért foglalták el, Iránt sem szénhidrogén kincseiért fogják megbombázni.

 

Ordosz műhely

 

alfahir.hu

Article source: http://alfahir.hu/a_heineken_sor_es_a_mecca_cola_meg_a_farkasok_volgye_ii