Kivonul a Suzuki Amerikából

A Suzuki Motor közölte, hogy kivonul a világ második legnagyobb piacáról, az amerikairól – írja a Wall Street Journal. A jen is erősödött a dollárhoz képest, ráadásul az egyterű autók felé mozduló kereslet miatt a cég nem tudott megfelelő profitszintet elérni.

A kisautókra specializálódott Suzuki a jövőben a motorbiciklire, és az olyan tengeri berendezésekre, mint a csónakmotor, koncentrál majd az Egyesült Államokban. A Suzuki autók kizárólagos amerikai forgalmazója, az American Suzuki Motor hétfőn közölte, hogy csődvédelmet kért, és hogy véget vet az újautó-eladásoknak.

A cég közölte, a kivonulásról szóló döntés reagálás az olyan kihívásokra, mint a visszaeső eladások, a limitált modellkínálat, a magas előállítási költségek, és a szigorú állami  és szövetségi szabályozás.

A Suzuki autók 1985-ben jelentek meg az amerikai piacon. 2007-ben 102 ezer autót adtak el. Ekkor még azt tervezték, hogy növelik az amerikai jelenlétet, többek között egy középméretű szedánnal, de ezeket a terveknek keresztbe tett a 2008-as pénzügyi válság, és a benzin árának meredek emelkedése. Közben a kisautók piacán egyre nagyobb konkurenciát jelentettek az amerikai és dél-koreai riválisok.

A Suzuki csak alig több, mint 26 ezer adutót adott el az USA-ban a 2012. márciusában záródó pénzügyi évében, miközben vesztesége elérte a 15,8 millió dollárt. A cég közölte, hogy az eladott autók szervízelését továbbra is biztosítják majd.

Article source: http://hu.origo.feedsportal.com/c/33150/f/622409/s/2546e29c/l/0L0Sorigo0Bhu0Cgazdasag0C20A12110A60Ekivonul0Ea0Esuzuki0Eamerikabol0Bhtml/story01.htm